גלול מטה


עיצוב מטבח שיפוץ שדרוג וחידוש

"את שואלת יותר מדיי שאלות", היא אמרה לי בחיוך, "זה בסך הכל מטבח...". כאשר תעבדי במטבח ויהיה לך מקום לכל דבר, משטחי עבודה מרווחים ומענה לכל צורך, תביני שתכנון מטבח הוא אחד המשימות החשובות והמורכבות בעיצוב הבית", עניתי בלי להתבלבל. לקוחות רבים ניגשים למשימת עיצוב המטבח כאל מערך צורות הרמוני ובחירת צבעים "כמו בתמונה", עבורי עיצוב, שדרוג וחידוש מטבחים הוא מענה על צרכים פרטניים משתנים, נוחות בעבודה ואזורי שירות ואחסון. זוהי משימה שמושקעת בה מחשבה רבה, שהיא מעבר לבחירת צורות וצבעים.

לקביעת פגישת היכרות >
עיצוב בתים פרטיים
רקע
עיצוב בתים פרטיים

עיצוב דירות
עיצוב דירות
רקע שלישי

לקביעת פגישת היכרות

כתובת: ארלוזורוב 2, רעננה,  נייד:052-3452477, טלפון:09-7401917
הסטודיו פועל באיזור המרכז והשרון בלבד.

 

רקע רביעי
רקע לטופס יצירת קשר עם המעצבת


סיגל אביטל גילון מעצבת פנים

כמעצבת פנים אני נדרשת לעיתים קרובות לתכנן שיפוץ או שדרוג של מטבח קיים. בעיצוב מטבחים קיימת מגמה הולכת ורווחת המשלבת את המטבח כחלק בלתי נפרד מחלל המגורים, תפיסה זו מביאה להרחבת גבולות החלל ומייצרת תחושה של גודל ומרחב גם בדירות קטנות. כמו כן, הפיכת המטבח כמרכז הבית בו מבשלים, מארחים ומתכנסים בני המשפחה. הקידמה הטכנולוגית הכוללת מכשירים המשרתים את פעילות האכילה וההנאה, משתרים את עולם עיצוב הפנים והביאו לפתרונות חדשים בעיצוב מטבחים, המשנים את הגישה המסורתית לתכנון ומעמידים אתגרים למעצבת הפנים.

טיפים לעיצוב המטבח / חידוש / שדרוג / שיפוץ כדי שתעמדו במשימה בהצלחה

תכנון : ראשית כשאתם מתחילים לחשוב על עיצוב המטבח יש לבחון היטב את המצב הקיים. כמעצבת פנים אני מודדת את שטחי האחסון ואת משטחי העבודה ומבררת עם הלקוח מה הוא אהב במטבח ומה חסר לו. לאחר מכן מתכננת את המטבח על החלל המיועד עם בדיקת המבט מכל נקודה אחרת בבית על המטבח.
הייתי רוצה להתעכב על הנקודה הזו כוון שהיא קריטית לעיצוב הבית: רבים מבקשים מחברות עיצוב מטבחים לתכנן להם את המטבח אך לא לוקחים בחשבון את החיבור של המטבח עם הסלון, את נקודות המבט החשובות ואת הסתרת אזורי השירות שהם בדרך כלל פחות יפים. ראיתי לא מעט מקררים מול העיניים וקלאפות יפות המוסתרות מהסלון, חשוב לשמור על נקודות מבט מעוצבות וזורמות מהמטבח לעבר הסלון, הגינה ולהיפך.
בתהליך עיצוב ושדרוג המטבח נלקחים בחשבון הצרכים והרצונות של הלקוח ומשולבים בתכנון המטבח תוך ניצול מקסימלי של נוחות, אחסון רב ומשטחי עבודה אידיאלים (בן הכיור לגז). כמו כן מוטמעים במערך זה, מלבד המכשירים הגדולים כמו מקרר, תנור, מדיח וכיריים גם מכשירים כמו מכונות קפה, מקררי יין ועוד. עם זאת יש להקפיד על שמירת מרחקים נכונים בן היחידות והאלמנטים ולייצר אזורי פעילות ואחסון מופרדים.

עיצוב הכולל אי במטבח

אלמנט מבוקש שהולך ותופס מקום של כבוד בעיצוב המטבח, האי כולל ארונות ומגירות והוא שטח אחסון נוסף למטבח המודרני. משטח האי משמש כדלפק אכילה מחד וכמשטח עבודה מאידך. גודל האי תלוי בגודל המטבח ובמיקומו בחלל, לעיתים האי מתחבר לאחד הצלעות של המטבח ומשמש להפרדה בן המטבח לחללים האחרים בבית.

בחירת חומרים מתאימים בעיצוב מטבח

צבע בתנור, פורמייקה, זכוכית, מתכת, עץ טבעי, פורניר, האפשרויות רבות ומגוונות וחייבות להתכתב עם שאר האלמנטים בבית כדי לייצר שפה עיצובית אחידה. הבחירה היא פועל יוצא של צרכים, סגנון ותקציב. כדי לייצר מטבח המעוצב בצורה מעניינת נשלב מספר חומרים, חמים וקרים , ונייצר נישות וקלאפות המוסיפים ענין ואופי.

משטח עבודה במטבח

אבן או קוריאן, גרניט או קוורץ, משטחי העבודה חייבים להיות איכותיים ועמידים הניתנים לתחזוקה קלה ופרקטית. צבע ועובי המשטח נבחרים כחלק מהשפה העיצובית שנקבעה בתחילת התהליך.

תאורה בעיצוב מטבח

חשובה לפעילויות השונות המתקיימות בה ולכן סוגי התאורה יהיו מגוונים: מעל משטחי העבודה והבישול חייב למקם תאורה ישירה ועוצמתית שאינה מטילה צל על משטחי העבודה ומאירה אותם, מלבד אלה מעל אי או דלפק אכילה מומלץ להתקין גופים דקורטיביים היורדים מעליו ומדגישים אותו, כמו כן אפשר להוסיף פסי לד להארה של ארונות או קירות והכל בהתאם לעיצוב הנבחר.

לסיכום: עיצוב מטבח כמרכז הבית מאתגר את המעצבת בחשיבה ותכנון לפרטי פרטים בתהליך המורכב מפרמטרים רבים השונים מאחד לאחר. חשוב ללמוד את הצרכים, הרצונות והאופי של המשתמשים, ללוות אותם במקצועיות, להציע חלופות ולהסביר בצורה מושכלת על חומרים, אביזרים וטכנולוגיות קיימות, בכדי לאפשר בחירה מודעת ומושכלת התפורה למידות ולצרכים וכדי להפוך את חווית המשתמש לפונקציונלית, נעימה ומעוצבת לאורך זמן.

אשמח לקחת חלק בתכנון החלום שלכם. לפגישה ללא התחייבות
התקשרו: 052-3452477
שרות עיצוב פנים בשרון ובמרכז

לקביעת פגישת היכרות >

עיצוב מטבח לבן בשילוב עץ חידוש

עיצוב מדפים כהים במטבח שיפוץ

עיצוב תאורה מיוחדת במטבח שדרוג