גלול מטה


עיצוב דירה יד שנייה או ישנה - שיפוץ ושדרוג

כמעצבת באזור המרכז, בעלת ניסיון רב שנים בתחום אני ממליצה לכם להיעזר בשירותי עיצוב ותכנון. תהליך שיפוץ, שדרוג ועיצוב נראה לעיתים כמו משימה שניתן לעשות לבד, אך זהו תהליך הדורש הבנה ומקצועיות גבוהה, הכרת בעלי מקצוע מתאימים וראייה מדויקת הייחודית לתחום. נכון זה עולה כסף, אך מאידך, מונע טעויות ועוגמת נפש, חוסך כאבי ראש, ריצות בזבוז זמן ומשאבים.

לקביעת פגישת היכרות >
עיצוב דירות
עיצוב דירות
רקע שלישי

עיצוב בתים פרטיים
רקע
עיצוב בתים פרטיים

לקביעת פגישת היכרות

כתובת: ארלוזורוב 2, רעננה,  נייד:052-3452477, טלפון:09-7401917
הסטודיו פועל באיזור המרכז והשרון בלבד.

 

רקע רביעי
רקע לטופס יצירת קשר עם המעצבת


סיגל אביטל גילון מעצבת פניםטיפים והמלצות לדירה ישנה או יד שנייה ממעצבת פנים במרכז

רובנו נדרשים לעניין התקציב בבואנו לרכוש דירה או בית. אנו לומדים היטב את השוק, במיוחד באזור המרכז בו המחירים מאמירים מידי יום, מכירים את המחירים לפי אזורים ואפילו יודעים להעריך האם המחיר שנשלם עבור הנכס, הוא מעל מחיר השוק, ממוצע או מציאה. בסופו של תהליך, לאחר חיפוש ארוך ומתיש, בו אנו נדרשים לפשרות ואילוצים, קנינו את הנכס המתאים ביותר עבורנו.

במחיר הכללי, לקחנו בחשבון את עלויות העסקה, מתווך, עורך דין ואפילו סכום לשיפוץ. ברם, האם הסכום הזה משקף באמת את העלויות הצפויות של שיפוץ ושדרוג דירה יד שנייה או ישנה ? האם הערכנו נכון את מצב הנכס (כולל העזרה מהחבר הנגר ומהדוד הקבלן). מניסיון, התשובה ברוב המקרים היא לא. כמעצבת פנים הפועלת במרכז אני נתקלת בתופעה החוזרת על עצמה: מוכרים המנסים לצייר מצג שווא של נכס השווה להשקעה, וקונים המתעלמים מסימני אזהרה ומשלמים על כך מחיר גבוה. כדי שתוכלו להגשים את ציפיותיכם בלי שהכסף יגמר באמצע וכדי שתמנעו מעוגמת נפש בחיפוש אחר מקורות מימון נוספים, הצטיידו בדף ועט, עיניים בוחנות ורשימת הטיפים להלן:

המבנה מבחוץ

חוטים וצינורות חשופים מעידים על הזנחה ועל מצב תחזוקה לקוי של התשתית. החלפת התשתיות בבית מצריכה החלפת התשתיות המובילות אל הבית, כלומר גם מבחוץ, במידה וניתן יש לשאוף להטמיע חוטים וצנרת בתוך הבניין.

חלוקת החלל

כמעצבת פנים במרכז אני עדה לריבוי עמודים קונסטרוקטיביים המסתתרים בתוך קירות הבית, במיוחד בדירות ישנות. כאשר מסתכלים על חלל נתון, קחו בחשבון שהקיר או המחיצה שחשבתם להזיז לא ניתנת לשינוי, במידה ותתעקשו יש לערב מהנדס בניין שייתן את הדעת לשינוי ויבחן חיזוקים אחרים במקום אלה שמסירים. בעזרת תכנון ועיצוב נכונים ניתן להגיע לפתרונות יצירתיים המרחיבים את החלל ומונעים הוצאות גדולות, למשל בתמונה שלפנינו: העמוד בצד נשאר וכל הקיר הוזז פנימה ב40 ס"מ, כך הוגדל המקום ללא התערבות שינוי מיקום העמוד. יש לזכור כי כל שינוי במיקום של קירות, גורר אחריו שינויי חשמל /אינסטלציה. במידה ומסירים קיר או מחיצה ללא החלפת הריצוף, יש לבדוק מלאי אריחים להשלמה והתאמתם לצבע הריצוף הקיים (שבמרוצת הזמן דהה). אל תתפתו לחבר בין ישן וחדש, ברוב המקרים זה לא עובד.

מצב הקירות והטיח

רטיבויות ועובש או טיח נפוח, הן חולות רעות שעלות התיקון שלהם מגיעה לעשרות אלפי שקלים, כן, קראתם נכון. עשרות אלפי שקלים. משהופיעו בעיות רטיבות, קשה ויקר למגרן. לעיתים נדרשת התערבות של יועץ איטום והעלויות בהתאם. לכן, הסתכלו היטב במפגשים בין חלונות ופתחים לבין קירות, תנו דעתכם לתקרות, במיוחד בקומות עליונות שהתקרה היא הגג. בחדרים עמוסים אל תתביישו להזיז רהיטים. בעיות רטיבות מוסתרות לעיתים ע"י רהיטים או אלמנטים עיצוביים כאלה ואחרים.

שיפוץ צנרת

בדקו את סוג הצנרת בבית, במיוחד בבתים ישנים, בדקו לחץ יציאת המים בצינורות על ידי פתיחת מספר ברזים. אם הלחץ נחלש או נמוך הדבר מצביע על בעיה בצנרת. במידה ורואים צינורות חשופים נסו ללמוד מה מצבם ולהעריך את עמידותם. אל תתביישו לשאול מתי הצנרת הוחלפה.

שיפוץ מטבח

במידה והחלטתם להשאיר את המטבח כפי שהוא, פתחו את הארונות, בעיקר מתחת לכיור וודאו שאין רטיבות, שהמגירות נפתחות בקלות ושהצירים אינם חורקים או רופפים. האפשרות להחליף רק את חזיתות המטבח למראה חדש יותר, משתלמת רק כאשר המטבח חדש יחסית ורק הצבע החיצוני לא מתאים, בשאר המקרים ההוצאה לא משתלמת.

שדרוג חלונות

יש לבחון את החיבור בין פרופילי החלון לקיר ולחפש נזילות וסימני רטיבות. בבניינים ישנים התופעה מאוד שכיחה, זכרו לפתוח חלונות ותריסים ולבדוק שהמשימה ניתנת לביצוע בקלות. כמו כן יש להסתכל על החלונות והפתחים, לבדוק שהאבן עליה עומדים החלונות אינה שבורה שכן רטיבות עלולה להיווצר סביב הפתח בתוך הנכס. החלפת חלונות וויטרינות כרוכה בעלות גבוהה מאוד שיש להיערך אליה, זוהי ההוצאה השלישית בגודלה בשיפוץ אחרי מטבח והוצאות קבלן.

שדרוג דלתות

בדקו את מצב המשקופים וחפשו רטיבות בתחתית המשקוף ובדלת, משקופים מפוצצים ונפוחים נראים רע ומקשים על סגירת הדלת. מעצבי פנים באזור המרכז מתמודדים עם חדרים קטנים ולא מרווחים, לכן אני מרבה להשתמש בדלתות או במחיצות זכוכית המרחיבים את החלל ויוצרים קלילות וענין.

ריצוף וחיפוי קרמיקה

במידה והחלטתם לשמור על הקיים ולא להחליף, בדקו האם האריחים רופפים או שקועים, האם יש אזור בבית עם מרצפות שונות/חדשות המעידות על תיקון, אם כן, שאלו מתי נעשה התיקון והאם הבעיה נפתרה. בדקו מה מצב הרובה: אם היא מתפוררת ובעלת גוונים שונים, זהו סימן שניסו לתקן ללא הצלחה. עלות ממוצעת של החלפת ריצוף או חיפוי היא כ 250-300 ₪ למטר, כולל עבודה. הכפילו בכמות הרצויה והוסיפו 15% פחת. אל תתרשמו מבית שכולו מחופה בפרקט, לפעמים עלות הפרקט היא כאין וכאפס לעלויות שאותן תצטרכו להוציא על הליקויים הרבים. היו ערים לכך שעלות פרקט (למינציה) היא נמוכה, ומוכרים רבים משדרגים את החלל באמצעי זה שנועד לחפות על נכס במצב ירוד.

חשמל ותאורה

בררו כמה פאזי יש בבית. בבתים ישנים חייב לעשות תוספת על הקיים, בדקו היכן ממוקם ארון החשמל, מומלץ להכניסו לדירה. חוטי חשמל משוחררים ותעלות על הקירות הם מראות שכיחים בדירות ישנות. הכנסתם לקיר, כולל תיקון הם בבחינת הכרח.

מיזוג

בדקו אם יש מיזוג מרכזי עבור כל הדירה או שיש יחידות בכל חדר, דרשו לדעת מתי הותקנו היחידות והאם הם תקינות, אל תתביישו לבקש שידליקו מזגן כדי לוודא שהוא תקין.

בנייה לא חוקית

השוו בין המבנה בשטח לתוכניות העירייה. תוספת שנעשתה ללא היתר כמו בנייה על גג, מחסן צמוד לבית, מרפסת סגורה וכו', עלולים להביא לתהליך ארוך ומייגע מול הרשויות, ולעיתים אף להליך משפטי.

באופן כללי, חשוב מאוד לערוך ביקורים בנכס בשעות שונות של היום, להתרשם מן הסביבה, וממיקום הנכס בתוך הסביבה, לבקש המלצה משכנים ואנשים הגרים בקרבת מקום ולעמוד על טיב השכונה.

כאשר מעצבת מקצועית צועדת אתכם יד ביד, בליווי צמוד ובמעורבות גבוהה, נותנת מענה לכל שאלותיכם ומתלבטת אתכם בהחלטותיכם, התהליך יהפוך לנעים וקל יותר והתוצאה האסתטית הגבוהה תצדיק את המאמץ.

החלטתם להיעזר בשירותי תכנון ועיצוב? וודאו שאיש המקצוע שבחרתם מנוסה ומיומן, עם המלצות ותיק עבודות בשפה העיצובית שלכם, היפגשו, בדקו אם יש כימייה וצאו לדרך. בהצלחה!

אשמח לקחת חלק בתכנון החלום שלכם. לפגישה ללא התחייבות
התקשרו: 052-3452477
שרות עיצוב פנים בשרון ובמרכז

לקביעת פגישת היכרות >

דירה יד שנייה - סלון שדרוג

עיצוב יד שנייה מטבח שיפוץ

יד שנייה פינת אוכל

דירה יד שנייה סלון ופינת אוכל